Buun, am revenit cu ghidul de cumpărături SF&F la Bookfest 2013, manifestare care se dovedește a fi una extrem de serioasă, după cum o arată multitudinea de articole din presa tipărită și online. O estimare a celor de la RL online duce numărul editurilor prezente la Târg la circa 200, ceea ce nu-i rău deloc. Păcat că avem atât de puține edituri specializate pe domeniul care ne preocupă, dar la urma urmei să nu vorbim cu păcat: cei din domeniul literaturii polițiste sau al benzii desenate stau și mai rău, dacă asta poate fi o consolare… (Pentru informarea voastră, mie-mi foarte mult ambele domenii!)

Să ne întoarcem însă la… cărțile noastre și să vedem ce mai putem adăuga în biblioteca personală dacă ne vom opri, de pildă, la standul pe care stă scris

E. Editura PARALELA  45

Indubitabil, a devenit o adevărată instituție pentru orice fan SF, având în vedere că echipei sale de realizatori i se datorează publicarea în românește a celor mai multor dintre scrierile fraților Strugațki. Cum la Târgul precedent am găsit nu mai puțin de trei formule de prezentare grafică aflate la vânzare în același moment, m-am gândit să vă arăt TOATE copertele cu toate edițiile românești din opera celor doi scriitori ruși, apărute vreodată la editura Paralela 45. Întrucât se vând în același timp, depinde cum v-o fi norocul dacă vreți să aveți toate cărțile, indiferent de ediție.

Fratii Strugatki 1

Fratii Strugatki 2

Fratii Strugatki 3

Fratii Strugatki 4

Fratii Strugatki 5

Desigur însă că cea mai cunoscută și mai îndrăgită lucrare a fraților Strugațki rămâne romanul care l-a inspirat pe regizorul Andrei Tarkovsky în realizarea celebrului film Călăuza, și anume:

2006-Strugatki, A. & B. - Picnic la marginea drumului (Ed. Paralela 45)

Vă doresc succes la „vânătoarea” de artefacte în „Zona” Strugațki , deschisă la Paralela 45 !!!🙂

Urmează, neîndoielnic

F. Editura MILLENNIUM BOOKS

Colaborarea mea cu Ursul din colțul hărții datează din 2005 și – în pofida unor suișuri și coborâșuri, inerente, cum spuneam, în cazul relației traducător/editură sau viceversa! – mi-a adus și cele mai multe satisfacții. Șase titluri din sequel-urile la Dune de Frank Herbert, trei romane din ciclul Războiul bătrânilor de John Scalzi și o serie de nuvele pentru revista Galileo, versiunea tipărită, precum și o mulțime de cărți excelente primite spre redactare au făcut ca – la fel ca și soția mea, Cristina, aka Băbutza SF – să devin un soi de colaborator permanent al editurii. Și când mă gândesc că au trecut deja opt ani de-atunci…

Haideți să vedem ce-ar merita să aveți în bibliotecă din producția acestei edituri considerate „de nișă” întrucât în prezent se preocupă în principal de autorii români și de antologii (fie acestea tematice ori nu), dar și de istorie și critică literară – lucru absolut remarcabil.

Să începem cu romanele lui John Scalzi…

Scalzi 1-2

Scalzi 3-4

Vorbeam de antologii. Cele mai importante, din punctul meu de vedere, sunt următoarele:

Antologii straine MB

Antologiile Kult - MB

Antologii autohtone 1 - MB

Antologii autohtone 2 - MB

Cât privește proza autorilor români, fie ei tineri

Coperte tinere autoare (MB)

sau bătrâni

Maestrii 1 (MB)

Maestrii 2 (MB)

dar și scrierile de istorie și teorie literară

Colectia Metatext 1

acestea au devenit o „obișnuință” care a făcut ca foarte repede Millennium Books să devină o editură de referință a SF-ului românesc.

Ultima lor „descoperire” este aceea a unei colecții de proză de dimensiunea unor nuvele, din care au apărut până în prezent 4 titluri, cele de mai jos…

MB - Col. Novella 1

MB - Col. Novella 2

Desigur, dacă veți merge pe site-ul editurii, veți descoperi multe alte titluri de interes, așa că… succes!

Ultima editură despre care voiam să vă vorbesc este – évidemment! –

G. Editura NEMIRA

Mulți dintre voi știu (iar dacă nu știu, află acum) că relația mea cu Nemira (cel puțin în ceea ce mă privește) este una specială. Am fost alături de ei încă de la început, din 1991, am dat denumirea brandului Nautilus, am tradus și publicat prima carte din această colecție („Visează androizii oi electrice?” de Philip K. Dick), apoi altele – de Gérard Klein, Philip K. Dick, Roger Zelazny sau Emmanuel Carrère (ultima în colaborare cu Liviu Radu) -, am redactat cărți și am îngrijit ediții apărute în cuprinsul său, am publicat primele trei numere (pe hârtie!) ale revistei Nautilus ș.a.m.d. A fost o perioadă frumoasă uneori, neplăcută alteori (din cauza anumitor persoane la fel de trecătoare ca și vremea/vremurile), este și acum dacă nu frumoasă, măcar civilizată (ceea ce nu-i puțin lucru!) – într-un cuvânt e bine !!! În plus, când mă gândesc de unde am plecat și unde s-a ajuns, nu pot decât să mă bucur la ideea că am pus și eu umărul (cândva, pe parcurs) la această reușită.

De-ajuns însă cu amintirile, să trecem la cumpărături…

Primul lucru de care cred că trebuie să țineți seama este existența unor pachete promoționale. Iată câteva:

Promotii 1

Promotii 2

De-aici încolo, rămâne doar să vă hotărâți ce anume doriți.

Saga DUNE?

Dune 1

Dune 2

Ciclul ODISEILOR?

A.C.Clarke 1

A.C.Clarke 2

Saga lui ENDER?

Saga Ender 1-3

Ori poate doriți URZEALA TRONURILOR, indiferent de ediție?

GRR Martin 1

GRR Martin 2

Dar cred că nici Philip K. Dick nu-i de lepădat, nu?

P.K. Dick 1

P.K. Dick 2

Ce ziceți însă de Suzanne Collins și-ale sale JOCURI ALE FOAMEI?

2011-Collins, Suzanne - Trilogia Jocurile foamei (Ed. a II-a) (Ed. Nemira)

Ba, dacă stau să mă gândesc, Stephen King merită și el un pic de atenție…

Stephen King - Turnul intunecat 1

Stephen King - Turnul intunecat 2

Pentru nostalgicii CPSF Anticipația există o soluție mult mai actuală…

CPSF Anticipatia 1-3

CPSF Anticipatia 4-6

Deși, eu unul, tot pe MAEȘTRII SF-ULUI ROMÂNESC îi prefer…

Ed.Nemira - Maestrii SF-ului romanesc

Uf! Nu-i așa că e greu? Mergeți astăzi la lansările din Ziua SF-ului la Bookfest 2013 și rezolvați odată problema asta…. SUCCES ȘI LECTURI PLĂCUTE !!!