Se pare că de ceea ce m-am temut, n-am scăpat: cele câteva săptămâni despre care pomeneam într-un articol anterior s-au transformat în câteva luni. Deși purtasem tratative avansate cu una dintre editurile interesante (pe plan literar) din România pentru publicarea antologiei FERESTRELE TIMPULUI la Bookfest 2013, s-a dovedit că proverbul ”Ferește-mă Doamne de prieteni, că de dușmani mă apăr singur” este unul definitoriu pentru societatea nostră de azi, indiferent de gradul de cultură, educație și bun-simț al diverselor grupuri profesionale, culturale, de interese etc., etc. – numiți-le voi cum vreți. Ca urmare, rămas „în aer” cu apariția antologiei, a trebuit să caut soluții alternative. Și le-am găsit, unde credeți? La… alți prieteni!  Atunci mi s-a confirmat și proverbul „Prietenul la nevoie se cunoaște”, așa că tot ce-am spus până acum e ca raportul dintre materie și antimaterie, adică se anulează reciproc! Da, dar numai la proverbe… Căci, în rest, vă pot confirma următoarele:

1. Antologia FERESTRELE TIMPULUI va apărea la Gaudeamus 2013.

2. Editura care va publica antologia va fi aceeași ca și în cazul „Scornelilor Moșului SF”, MILLENNIUM BOOKS.

3. Antologia va cuprinde povestirile a 15 scriitori, plus prefața antologatorului și o listă bio-bibliografică. Autorii sunt, în ordinea dorită de realizatorul antologiei:

01. Adrian Buzdugan

02. Roxana Brînceanu

03. Ștefana Czeller

04. Eugen Cadaru

05. Ioana Vișan

06. George Lazăr

07. Oliviu Crâznic

08. Narcisa Stoica

09. Liviu Radu

10. Cristina Ghidoveanu

11. Aron Biro

12. Ana-Veronica Mircea

13. Ciprian Mitoceanu

14. Antuza Genescu

15. Florin Pîtea

Țin să le mulțumesc pe această cale și să-i rog să mai aibă puțintică răbdare, pentru ca proiectul nostru să aibă cu adevărat parte de o lansare și de o vizibilitate așa cum trebuie.

4. Titlurile povestirilor vă vor fi dezvăluite pe parcursul următoarelor luni, împreună cu „making of”-urile fiecărei lucrări, pentru a nu vă lipsi de plăcerea unor lecturi inedite și – cred eu – cu totul deosebite, după cum o să vă convingeți și singuri, când veți avea la dispoziție cartea.

5. Coperta se pare că nu va fi niciuna dintre cele propuse de mine, noul editor având alte păreri în această privință. Vă mărturisesc cu regret că după ce toată lumea a vrut coperta polonezului macrebisz, demersul nu s-a materializat – și nu din pricina banilor, ci (mi s-a spus) din motive tehnice! So be it… Pentru culoare, vă mărturisesc cinstit că alegerea mea se îndrepta spre lucrarea semnată de argentinianca gabriella (pseudonim pe deviantART: vampirekingdom), intitulată The Giant Peach. Nu neapărat cu fonturile noastre, cum ni s-a tot reproșat (deși nu știu de ce, pentru că am încercat să dăm un aer de distincție cărții, așa cum merită, iar asta n-o poți face cu fonturi „revoluționare” – dar poate că sunt alții mai pricepuți care ne pot explica despre ce e vorba!). V-o mai arăt o dată, doar de drag:

000-The Giant Peach by vampirekingdom (A)

Când se va lua o decizie finală din partea editurii în privința acestui aspect, desigur că o să vi-o aduc la cunoștință, pentru a ști ce trebuie să urmăriți dacă vreți să achiziționați cartea.

În rest. tot ce pot să vă doresc este succes la cumpărături la Bookfest 2013, unde vă vor aștepta o serie de titluri incitante, după cum voi încerca să vă arăt în zilele următoare…