Următoarea autoare prezentă în sumarul „Scornelilor Moshului SF” este o veche prietenă, bănățeancă veritabilă, care impune respect prin seriozitate, putere de muncă și talent. Adevărat om-orchestră în SF-ul românesc (veți vedea mai jos fișa sa de creație), ANTUZA GENESCU  ne povestește în continuare cum a scris povestirea pentru volumul

Antuza Genescu

CUM AM AJUNS ÎN FAZA DE METAFAGIE

(Making of Metafagie)

Drept să spun, ideea de „Making of…” pe mine nu mă prea încântă. Dar, ca să fiu în ton cu lumea, zic şi eu două vorbe. Poate că îmi voi schimba părerea când am terminat de povestit — pe scurt, că sunt zorită de trebi — cum am ajuns în faza de metafagie.

Cu textul meu s-a întâmplat aşa: am început să lucrez la el cu vreun an şi jumătate în urmă. Aveam cu totul altă idee în minte, una mai searbădă, dacă mă gândesc la ce-am ajuns până la urmă. De titlul actual, nici pomeneală, eu dau întotdeauna titlul la sfârşit. Am scris cam jumătate din poveste, apoi am fost nevoită să mă întrerup, ca să încep alta, pe o temă diferită (despre zombii mioritici). După ce am terminat-o pe aceea, destul de repejor, am vrut să mă întorc la cealaltă, dar n-am reuşit. Nu mai ştiu exact de ce, însă pot enumera nu unul, ci mai multe motive, cât se poate de întemeiate şi etern valabile în cazul meu: cărţi care aşteptau să fie traduse, articole care trebuiau scrise, materiale care plângeau după corectură, elevi de şcolit la meditaţii, copil personal de ajutat cu diverse. Pe lângă asta, când laşi un text ca să te apuci de altul, ieşi din context. Te rupi de el ca să te legi de altul. Se duce vraja lui. Aşa că am lăsat deoparte povestirea începută. Sigur că, între timp, am comis altele, dar pe acelea le ţin la secret pentru volumul personal, când o fi să apară. Mărturisesc că aş vrea să fie vorba, totuşi, de o apariţie antumă.

Când am revenit la Metafagie, am tăiat, fără urmă de remuşcare, trei pagini din ea, iar pe restul le-am rescris şi le-am înmulţit. Aşa că am obţinut un text absolut nou. N-am ştiut de la început ce deznodământ va avea. Nu lucrez niciodată după metoda „ipoteză, concluzie, demonstraţie”. De la jumătate încolo, mărturisesc că am scris fără hopuri majore până la final. Când am terminat, am avut impresia că tocmai am mâncat un prânz îndestulător… Rareori trăiesc o asemenea mulţumire.

Metafagie are două personaje inspirate de două fiinţe pe care le cunosc de ani de zile, deşi relaţia cu ele e intermitentă. Pe una o ştiu bine de tot, sunt familiarizată cu relele şi bunele ei. Pot chiar s-o imit, deşi m-ar ucide dacă m-ar vedea făcând aşa ceva. Pe cealaltă nu o ştiu atât de bine, pentru că nu sălăşluim în acelaşi oraş, dar i-am ghicit hachiţele şi, cum m-a enervat în repetate rânduri, am hotărât să-i vin de hac într-o povestire.

Am citit povestirea colegilor de la cenaclul „H. G. Wells” şi a fost bine primită. Le mulţumesc pentru observaţiile pertinente. Şi îi mulţumesc, nu în ultimul rând, lui Ştefan, care mi-a cerut să scriu pentru antologia Moshului SF.

Antuza în faza metafagică ireversibilă

 

Evident, nu pot să lipsească obișnuitele date despre autor:

Antuza Genescu s-a născut la 14 ianuarie 1968 la Lugoj. A absolvit Facultatea de Litere şi Filosofie, secţia română-engleză, a Universităţii de Vest din Timişoara.

Traducătoare, scriitoare, realizatoare de evenimente SF. A organizat, cu sprijinul cenaclului „H. G. Wells”, cele două Săptămâni Internaţionale de Science Fiction (1999, 2003), în cadrul Schimbului cultural, ştiinţific şi de science fiction anglo-român, în colaborare cu Clubul „Phoenicians” din Londra.

A debutat în Paradox, cu povestirea „Poiana sufletelor“, în 1986. A publicat povestri în Paradox, Helion, Orient Latin, Banat.

Deţine o rubrică SF în Paralela 45, suplimentul literar al ziarului Renaşterea bănăţeană.

A tradus volume de Gene Wolfe, Anne Rice, Ken Grimwood, Jack McDevitt, Robin Hobb, Vernor Vinge, Robert J. Sawyer etc., dar şi nuvele şi povestiri din antologiile semnate de Gardner Dozois şi Ellen Datlow, apărute la Editura Nemira.

Este prezentă în volumele colective: Pangaia (Ed. Eagle/SRSFF, 2010), Venus — Povestiri erotice science fiction (Ed. Eagle/SRSFF, 2011). Antologii editate: Venus — Povestiri erotice science fiction (Ed. Eagle/SRSFF, 2011).

Actualmente, este preşedinta Clubului de Anticipaţie „H. G. Wells” din Timişoara (www.hgwells.ro) şi membră a Societăţii Române de Science Fiction şi Fantasy. Locuieşte în Timişoara.

2011-Genescu, Antuza (ed.) – Venus (povestiri erotice science fiction) (Ed. Eagle PH)

 

Pentru a încheia, vă prezint cuprinsul reactualizat al „culegerii”  CELE 1001 DE SCORNELI ALE MOSHULUI SF:

* Ștefan Ghidoveanu – Literatură și internet sau Despre „Scornelile” Moshului SF (Cuvânt înainte)

* Adrian Buzdugan – Scrisoarea lui Mil Neajlov din Deveselu către fratele său, Grigorie, din Craiova

* Ciprian Mitoceanu – Mecanism de autoreglare

* Ioana Vișan Defazaj

* Liviu Radu  Golem, golem…

* Ștefana Cristina Czeller  Exilul

* Cristian M. Teodorescu  Spațiul fazelor

Antuza Genescu Metafagie

* Raluca Băceanu

* George Lazăr

* Lucian-Vasile Szabo

* Ana-Veronica Mircea

* Michael Haulică

* Narcisa Stoica

* Marian Coman

* Roxana Brînceanu

* Oliviu Crâznic

* Sergiu Someșan

* Florin Pîtea

* Cătălin Badea-Gheracostea

 

Următorul articol despre modul în care a fost scris textul propriu pentru „culegerea” noastră, va fi cel semnat de RALUCA BĂCEANU. Vă aștept și mâine!

Moshul SF