A trecut ceva vreme de la ultimul episod al acestei rubrici, timp în care am tot navigat pe net în căutarea unor artişti şi a unor lucrări cu adevărat interesante. Şi am găsit o mulţime de lucruri demne de atenţie, pe care am să încerc să vi le prezint treptat, pe parcursul următoarelor luni, căci – spun eu – merită. Sper să vă convingeţi şi singuri!

Până atunci, evident, trebuie să începem de undeva. Aşa că astăzi vă prezint prima parte a medalionului dedicat artistului britanic BEN NEWMAN. Iată-l, în poza pe care singur a propus-o spre publicare pe internet, exasperat de modul defectuos în care era prezentat pe diverse bloguri şi site-uri:

BEN NEWMAN, alături de una dintre lucrările sale favorite

Şi, pentru că umblând pe Google am dat peste mai mulţi „Ben Newman” care au ca preocupare arta, vreau să fac precizarea că pe acela pe care intenţionaz să vi-l prezint mai în detaliu are ca adresă următorul domeniu: http://bennewmanart.blogspot.com, de unde am şi preluat – de altfel – majoritatea informaţiilor. Mai puteţi accesa şi două interviuri, aici şi aici.

Primul meu contact cu lucrările lui Ben Newton a fost prilejuit de o postare a cărei adresă n-o mai ştiu acum, dar care avea un titlu absolut incitant: The Weird and Sick Art of Ben Newman. Ei vă daţi seama că am vrut să mă lămuresc cât mai repede posibil despre ce-i vorba şi aşa am ajuns la portofoliul artistului, din care am să încerc să vă prezint cele mai interesante lucrări, grupate pe domenii. Nu înainte de a vă oferi şi câteva date personale, aşa cum reies ele din sursele avute la dispoziţie…

Prin urmare, iată ce spune artistul într-unul dintre interviurile  amintite (am lăsat textul original pentru că are un farmec cu totul aparte, plus că n-am vrut să fiu acuzat că am denaturat vreo informaţie prin traducere!):

„I grew up in Hackney, went to school in Islington, did an art foundation at Camberwell then spent two years studying animation in Bournemouth.  I spent three or four years dossing around Bournemouth doing various minimum wage jobs; factory work, selling ice-cream on the beach, waiting tables in a hotel and so on. Eventually I got a portfolio together and got a job with a small startup computer games company in Nottingham. I stayed there about seven years before upping sticks again to move to another games company. I now live in Oxford with my wife and a moody black lab, where I try and scrape together as much free time as possible to draw.”

De asemenea, pe primul său blog, adaugă: „I live in Oxford, England with my wife Ness and our black Labrador Titus. I work as a character artist at Rebellion, and previously worked at Free Radical Design, mostly on the Timesplitters series. They keep me pretty busy, but what little non-work related art that I’ve done is presented here for your amusement – Blaarg!”

Această carieră de game artist este mai mult decât evidentă în lucrările lui Ben Newman, conferind culoare şi originalitate creaţiilor sale. Universul propus de el este chiar aşa cum pretindea site-ul al cărui nume l-am uitat:  bizar şi bolnav. Bolnav, în sensul prezentării crude, brutale, fără menajamente, a realităţii înconjurătoare, în care femeia joacă un rol primordial – ca subiect, dar şi ca obiect. Despre acest subiect însă, în partea a doua… Deocamdată, astăzi m-am decis să vă ofer lucrările lui Ben care ţin de science fiction şi horror, plus o surpriză la final!

Să începem aşadar cu

1.- Science fiction

Ben Newman - DRUNKBOT FOR PRESIDENT ( © Ben Newman)

Ben Newman - ROPOSE (© Ben Newman)

Ben Newman - TYRRANYREX (© Ben Newman)

Ben Newman - NIGHTINGALE FEVERS (© Ben Newman)

Ben Newman - DESEN PT. REVISTA CHOW #85 (© Ben Newman)

Ben Newman - FISTFUL OF BLOOD (© Ben Newman)

Ben Newman - DARKSTALKERS TRIBUTE. FELICIA (© Ben Newman)

Ben Newman - WILDWEST (© Ben Newman)

Ben Newman - SEX POLICE (© Ben Newman)

Ben Newman - ILUSTRAŢIE DE REVISTĂ (© Ben Newman)

Ben Newman - FALLOUT (© Ben Newman)

Ben Newman - FRANKENSTEIN GIRL (© Ben Newman)

Science fiction-ul nu este însă domeniul prioritar în preocupările lui Ben Newman. După propria-i mărturisire (şi după cum o dovedeasc şi lucrările publicate) domeniul care îl atrage cel mai mult este acela al bizarului cu tentă horror sau fantastică. Să vedem în continuare o serie de lucrări încadrabile în categoria

2.- Horror

Ben Newman - DADDY'S GIRL (© Ben Newman)

Ben Newman - I WAITED FOR YOU (© Ben Newman)

Ben Newman - SINKHOLE (© Ben Newman)

Ben Newman - THE FUNHOUSE (© Ben Newman)

Ben Newman - THE DEVIL'S HARP (© Ben Newman)

Ben Newman - SKETCH 05 (© Ben Newman)

Ben Newman - PRELUCRARE DUPĂ UN CADRU DE FILM (© Ben Newman)

Atât – pe moment –  despre partea de horror „pura operei lui Newman… Vă spuneam însă că ţinta lui este în altă parte, şi anume în prezentarea femeii ca subiect dar şi ca obiect al lumii. Şi cum putea s-o facă mai bine decât prin demolarea unor simboluri ale purităţii, cum sunt de obicei poveştile pentru copii. Cu un ochi rău şi pervers, Ben Newman afirmă sus şi tare că nu există

3.- Poveşti

Aşa o fi? Să vedem…

Ben Newman - THREE PIGS (© Ben Newman)

Ben Newman - DIRTY SNOW (© Ben Newman)

Ben Newman - DOROTHY'S ITCH (© Ben Newman)

Ben Newman - LIE TO ME (© Ben Newman)

Ben Newman - RED RIDING HOOD (© Ben Newman)

Deocamdată, cred că orice comentariu este de prisos. Aşa că pentru astăzi mă opresc aici, urmând să vă arăt şi alte lucruri interesante în partea a doua a acestui comentariu. Staţi pe-aproape, o să vă placă, sunt sigur. Şi-o să aveţi şi un subiect de discuţie asigurat!

 La revedere!

