Astăzi dimineaţă,  devreme, blogul moshulsf.wordpress.com a înregistrat 30.000 de vizite!!! Nu ştiu câţi vizitatori unici înseamnă acest număr, pentru că vă mărturisesc sincer că nu mă pricep câtuşi de puţin la site-uri şi la fineţuri legate de acestea. Eu sunt un fel de „dummy” care a învăţat că dacă face operaţiunea „x”, va obţine rezultatul „y”. Dacă greşeşte, îşi întreabă nevasta ce n-a fost bine… C-aşa-i viaţa! 🙂

Pe de altă parte, chiar şi dacă aş şti, tot nu mi-ar păsa. Când m-am apucat de acest blog, am făcut-o dintr-o nevoie irepresibilă de a spune şi altora ceea ce ştiu, ceea ce am adunat în peste 45 de ani de contact cu fenomenul SF, sub toate formele sale: literatură, film, muzică, arte plastice, jocuri + fandom… Dintre toate cele menţionate, singurul care m-a dezamăgit a fost fandomul – sau, mă rog, o parte a lui, şi în special în ultimii ani. De aceea am şi anunţat acum câtva timp că am renunţat să mă mai ocup de acest aspect al science fiction-ului românesc, indiferent de consecinţe. Şi am de gând să mă ţin de cuvânt!

Interesant este faptul că cele 30.000 de vizite se petrec după exact 9 luni de la înfiinţarea blogului, pe 2 decembrie 2010. N-am să mă opresc prea mult asupra cifrelor, dar o medie de peste 100 de vizite pe zi mi se pare mai mult decât rezonabilă, în condiţiile în care există bloguri pe net câtă frunză şi iarbă, atât în româneşte cât şi în alte limbi. Iar eu n-am pretins niciodată că Moshul SF ar fi buricul pământului sau cel mai tare autor din blogosferă – chiar şi din domeniul science fiction-ului. Am încercat – şi voi încerca şi de acum înainte – să-mi fac treaba cât mai bine, astfel încât să poată beneficia şi alţii de pe urma experienţei mele în domeniu. Singur (sau împreună cu o serie de prieteni dragi, cărora n-am să le menţionez acum numele, de teamă să nu nedreptăţesc pe cineva – oricum ei sunt amintiţi la locul respectiv de fiecare dată când a fost cazul!) v-am propus o serie de rubrici ale căror logo-uri cred că le recunoaşteţi:

Logo UNIVERSUL STEAMPUNK

Logo TRADUCERILE NOASTRE

Logo RADIOFONICA

Logo retro EXPLORATORII LUMII DE MÂINE

Logo FILE DE ISTORIE - RADIOCENACLUL "STEAUA POLARĂ" (1986-1989)

 La acestea se mai adaugă, desigur, rubricile dedicate memoriei domnului ION HOBANA, artei plastice cu temă SF sau conexă aşa cum aţi putut-o vedea în GALERIILE DE ARTĂ „MOSHUL S.F.”, iubitului nostru animăluţ de casă, Piticu, alias MOTANUL SF ori jocurilor pe calculator/console sau de tip boardgames, sub genericul JOCURI. E mult, e puţin? Asta numai voi, dragi prieteni, o puteţi spune…

Şi ca să înţelegeţi cam ce înseamnă munca de documentare, scrierea articolelor şi apoi postarea lor pe blog, vă mai arăt la final o singură poză. Nu-i chiar direct legată de subiect, dar e – cred eu – destul de sugestivă:

Vă mulţumesc încă o dată pentru faptul că urmăriţi acest blog şi vă doresc numai sănătate, fericire şi noroc! Restul vine de la sine 🙂

Cu respect, Moshul SF & Echipa

