Ieri v-am arătat un prim set din lucrările artistului chinez Yang Xueguo. Lucrări neobişnuite pentru aria culturală de unde provine tânărul în vârstă de 34 de ani, cu atât mai mult cu cât pe site-urile  occidentale ele au fost expuse sub genericul Visions of Hell (Imagini din iad). Nu mă pricep la religii orientale, nu ştiu cum arată iadul în viziunea asiaticilor de orice fel, dar pentru noi, europenii, creaţiile suprarealiste ale lui Xueguo sunt de-a dreptul interesante.

Yang Xueguo

Să vedem însă ce spune Yang Xueguo despre sine însuşi:

„Bună, numele meu este YANG XUEGUO. M-am născut în Kunming, un orăşel din provincia Yunnan, China. Încă din copilărie îmi plăcea foarte mult să pictez. Acum sunt profesor de arte plastice la Universitate şi mă ocup de animaţie 3D şi digital painting. Arta suprarealistă şi digital painting reprezintă nişte lucruri neobişnuite în oraşul meu natal, dar eu le iubesc foarte tare, aşa că le practic pe cont propriu. Majoritatea ideilor îmi vin din imaginaţie. Folosesc diverse materiale pentru a exprima lumea în care trăiesc. Deseori, multă lume mă întreabă de ce fac ceea ce fac. Eu îmi gândesc operele pe o scară mai largă, diferită de curentul principal, popular, al artei generate pe computer, de aceea ele sunt mai greu de înţeles pentru foarte mulţi oameni. Vreau doar să spun că-mi folosesc arta pentru a înfrunta viaţa cu cea mai mare onestitate, şi mă gândesc mereu că operele cu înţelesuri întunecate pot atinge mult mai profund inimile oamenilor decât cele în culori strălucitoare. Asta încerc să fac în majoritatea creaţiilor mele.”

Să vedem dacă are dreptate… În perioada 2008-2010, artistul chinez a realizat un ciclu de lucrări sub genericul CONCRETE. Ambiguitatea înţelesurilor acestui cuvânt, inclusiv în română, pare să se reflecte în modul în care Yang Xueguo şi-a gândit creaţiile. Iată o parte dintre ele, în ordinea numerotării, nu a datei apariţiei:

Yang Xueguo - CONCRETE 0 (June 2009)

Yang Xueguo - CONCRETE 1 (October 2008)

Yang Xueguo - CONCRETE 4 (November 2009)

Yang Xueguo - CONCRETE 5 - SYMPHONY OF INDUSTRIAL (May 2010)

Yang Xueguo - CONCRETE 6 (October 2008)

Yang Xueguo - CONCRETE 7 (November 2008)

Yang Xueguo - CONCRETE 8. THE ONE MAN'S DUEL! (December 2008)

Yang Xueguo - CONCRETE 9 (February 2009)

Yang Xueguo - CONCRETE 10 (June 2009)

Între timp însă, artistul îşi găseşte vreme şi pentru o pasiune  din copilărie, banda desenată, aşa cum o dovedeşte fotografia de mai jos, unde putem vedea coperta unuia dintre albumele la care este co-autor:

Yang Xueguo - Coperta B pentru revista de benzi desenate FVZA, vol. 2

De asemenea, Yang Xueguo participă la albumele scoase de CGSociety, al cărei membru este – alături, ar trebui să menţionăm, de Alex. Popescu şi Ioan Dumitrescu!. Iată şi dovada:

Yang Xueguo şi revista "Exposé" în care a publicat o serie de lucrări

La final, încă patru tablouri ale artistului chinez care – după ce a lucrat atâţia ani numai pe computer – se pregăteşte să treacă în sfârşit la pictura în ulei, pe şevalet… Să mai spună cineva că înţelepciunea chinezilor e doar o vorbă!

Succes, Yang Xueguo!

Yang Xueguo - FATHER AND SON (xxxx)

Yang Xueguo - KAWAGEBO (November 2007)

Yang Xueguo - GOD OF DOOR! (January 2009)

Yang Xueguo - SOLO (April 2009)

