Vă promisesem că o să scriu despre maratonul de board games organizat de TARABA DE JOCURI la Ceainăria „Tabiet”, în zilele de 7-8.05.2011. O fac acum, destul de târziu, e-adevărat, dar cum omul nu trăiește numai ca să scrie pe blog, ci trebuie să-și câștige cumva și existența și abia acum am un moment liber, cred că e destul de bine și așa.

Să vă arăt din nou afișul manifestării, care vă va lămuri – în mare măsură, zic eu – despre cele petrecute acolo.

Iată și date despre locație, adică localul numit CEAINĂRIA „TABIET”:

Adresa:

Strada Gheorghe Ionescu Gion, nr.9

 Rezervări:

+40 722.525.963 – disponibil non stop (mai mult sau mai puțin), răspunde Mihnea 🙂

+40 722.171.671 – disponibil în timpul programului, răspunde cine e la ceainărie 🙂

Program:

Luni – Joi………17.00-22.00

Vineri………….17.00-24.00

Sâmbăta……….14.00-24.00

Duminica………14.00-22.00

 Mijloace de transport în comun:

Metrou…….Piața Unirii 2

Autobuz…..116, 117, 313, 385

Tramvai…..14, 40, 55, 56

Mai multe despre ce se întâmplă de obicei pe-acolo, puteți afla dând click aici.

Să mergem mai departe, să vă povestesc în ce împrejurări i-am cunoscut pe soții LALU, Alis și Mihai, patronii Tarabei de jocuri. Nu vă temeți, nu mă voi lungi. Se întâmpla la una dintre edițiile târgurilor de carte ce au loc în București, ediție la care împărțeau spațiul standului cu cei de la Editura „Millennium Press” (pe atunci), actuala „Millennium Books”. Ne-am văzut, ne-am împrietenit și i-am invitat – plăcându-mi subiectul – să realizăm împreună la emisiunea Exploratorii lumii de mâine, o dată pe trimestru, o ediție dedicată board games-urilor. Ceea ce s-a și materializat, în luna februarie a acestui an. Din păcate n-am apucat să vorbesc despre ea pe blog, pentru că tocmai atunci a murit domnul Ion Hobana și prioritățile au devenit altele. Am păstrat însă legătura, ba chiar am primit cadou de la ei un joc excelent, numit ANDROID (despre care vă voi povesti însă altă dată), ba chiar am fost de acord să particip la una dintre manifestările de grup organizate de firma Taraba de jocuri, de îndată ce se va putea. Și s-a putut doar acum… Și a fost fain! După cum veți vedea, dar nu mai înainte de a vă arăta o fotografie realizată la emisiunea din februarie a.c.. Iat-o:

Alis și Mihai Lalu, invitați la una dintre edițiile ELM din febr. 2011

Cum spuneam, am primit invitația de a participa la aniversarea unui an de la înființarea firmei de jocuri a soților Lalu și m-am gândit că a venit momentul să onorăm acest eveniment, cu atât de mult cu cât de multă vreme voiam să cunosc mai îndeaproape comunitatea amatorilor de board games-uri de la noi (sau măcar o parte a ei) și să stau eventual de vorbă cu unii sau cu alții, pătrunși de această pasiune. Zis și făcut, după ce mi-am recuperat nevasta și pe prietenul Cătălin Badea-Gheracostea de la manifestarea culturală despre care am vorbit în articolul precedent, ne-am grăbit să ajungem să vedem și o altă față a culturii umane, aceea în care ludicul joacă un rol la fel de important ca și cunoștințele literare sau științifice. Am ajuns la destinație pe o ploaie torențială și după ce ne-am învârtit puțin în cerc, fiindcă taximetristul era nou în meserie și nu știa locația pe care v-am arătat-o mai sus, dar asta n-a făcut decât să ne amuze și mai tare, așa că distracția părea garantată. Și a fost, cum spuneam…

JOCUL, cu J, în toată spendoarea lui: CIVILIZATION de Sid Meier, versiunea board game.

Ne-am găsit niște locuri, am luat o cutie din raft (s-a nimerit să conțină Coloniștii din Catan, un joc potrivit pentru începători) și… am trecut „la treabă”, bineînțeles după ce ne-am asigurat că avem alături „combustibilul” de rigoare (ceai – pentru Băbutza SF, și vin roșu pentru masculi – care însă nu ne-a folosit la nimic, fiindcă așa cum am mărturisit deja de alăltăieri, am fost făcuți praf, fără drept de apel, până la final, de iubitoarea de ceai. Nu degeaba îi va apărea în curând traducerea la Ultima colonie de John Scalzi, a învățat ceva despre cum se trăiește în astfel de condiții!). Între timp, am mai tras cu ochiul pe la vecini, ca să vedem ce se mai joacă… Și-am făcut și poze.

Carmen (în dreapta, în picioare), din partea Ceainăriei „Tabiet”, explicând regulile de joc la SABOTEUR

Carcasa de la METROPOLIS (nici o legătură cu filmul, mai degrabă seamănă cu SIM CITY!)

RICOCHET ROBOTS - un joc simplu doar în aparență (Foto 1)

RICOCHET ROBOTS - un joc simplu doar în aparență (Foto 2)

Cel mai mult mi-au plăcut jocurile pe teme antice, mitologice sau medievale, dintre care v-am fotografiat câteva – doar, doar vă voi trezi interesul pentru ele. Pe la mijloc s-a nimerit și o aniversare: unul dintre participanți, pe care colegii îl strigau ”Grasu”, tocmai împlinea în acea zi 29 de ani, așa că a făcut cinste cu un tort! Vedeți mai departe…

SURVIVE. ESCAPE FROM ATLANTIS - una dintre atracțiile serii

O alegere fericită, se pare: CITADELS

CYCLADES - un excelent joc despre Grecia antică și miturile ei (Foto 1)

Același CYCLADES, din alt unghi (Foto 2)

Un tort pentru „Grasu” (în mijloc), la ziua aniversară (29 de ani). La mulți înainte !!!

Un joc pe care abia acasă ne-am dat seama că nu știm cum îl cheamă! De arătat, arată bine...

Caseta de la CLEOPATRA AND THE SOCIETY OF ARCHITECTS, un extraordinar joc de construcții și planificare economică, dar și de politică. Un „must have”!!!

CLEOPATRA, așa cum arată pe tablă. Mie mi-a plăcut la nebunie!

După ce ne-am „clătit” privirile cu toate minunățiile pe care tocmai vi le-am prezentat, am considerat necesar să luăm și niște interviuri. Le-am luat, dar din nefericire condițiile tehnice nu au fost dintre cele mai potrivite, așa că am renunțat la transcrierea lor integrală, cel puțin pentru moment. Totuși, unele lucruri interesante am aflat:

* Mihai mi-a spus că pe lângă jocurile de tablă (mă rog, traducerea este una cam romgleză, corect ar fi mai degrabă jocuri etalabile pe masă), există și categoria de jocuri de petrecere – acestea fiind în principal jocuri de sau cu cărți, la care însă pot fi prezenți un număr mult mai mare de participanți decât la board games (uneori și peste 30!). Sunt jocurile ce presupun o socializare maximă, chiar dacă satisfacția intelectuală poate că nu este la fel de ridicată ca în cazul categoriei precedente. Iată și instantanee din timpul desfășurării unor astfel de jocuri:

Un joc foarte agreabil (SEVEN WONDERS), care s-a bucurat de mult succes

Pentru cei cărora le place să joace pe scară mare - WEREWOLVES

Nici nu s-ar spune că un joc de cărți poate fi atât de interesant: ILIAD!

Ar mai fi o mulțime de lucruri de spus despre Taraba de jocuri, despre Ceainăria „Tabiet” sau despre participanții la maratonul din 7-8 mai, unde – n-o să vă vină să credeți! -, majoritatea publicului nu era alcătuită din elevi sau studenți, ci din oameni care se întrețin singuri, salariați care vasăzică, și nu de oriunde ci din domenii precum IT, sănătate, firme multinaționale, comerț, învățământ și așa mai departe, TOȚI legați de aceeași pasiune: jocurile de tip board games. Le mulțumesc tuturor pentru seara frumoasă pe care am trăit-o alături de ei, și le promit că informațiile obținute din dialogul nostru comun vor fi folosite cu alt prilej, într-un articol dedicat părții teoretice a acestui tip de distrație socială.

Iar ca să nu spuneți că n-am trecut și noi pe-acolo, iată în încheiere și câteva ipostaze cu echipa blogului moshulsf (pe Cristina n-o s-o vedeți, căci ei îi datorăm toate pozele din weekend-ul ce-a trecut. Thank you, Băbutza SF!!!)

Moshul SF buchisind de zor la COLONIȘTII DIN CATAN

COLONIȘTII DIN CATAN în „luptă” cu Moshul SF și criticul Cătălin Badea-Gheracostea

Nu e prospectul jocului, e meniul. Dacă tot luam bătaie... Să ne fie de bine!

