UN EVENIMENT ISTORIC : CHINEZII PE LUNĂ !!!!

Habar n-am ce credeți voi despre străinii de orice fel, dar eu – când vine vorba despre chinezi – am tot respectul. O nație legendară, cu o istorie legendară, dar – mai ales – cu un prezent discret, însă extrem de eficient. Ultima ispravă? Aselenizarea din 15 decembrie 2013, eveniment excepțional care face ca Țara-ălora-cu-ochii-mici-și-oblici (eventual găsibili prin valize în România!) să fie a treia națiune pământeană care reușește să  plaseze un obiect (satelit, robot, naiba știe cum ar trebui să-i spun?) pe satelitul viselor noastre mai mult sau mai puțin istorice, erotice, vampiristice etc., etc., etc. (Și-aș mai putea enumera niște etc.-uri, dar m-am cam plictisit să tastez mereu aceleași litere, așa că gata, ajunge!)

2c7ac93c221bfa2a450f6a7067007b4b

Implicațiile unui asemenea eveniment sunt monumentale. Deja un film precum Gravity anunța prezența unei spații spațiale chinezești, echivalentă cu ultima speranță a eroinei principale, interpretate de Sandra Bullock. Realitatea este însă mult mai mult de-atât… Gândiți-vă la o nație care tace și face. Este cazul Chinei, care  – ca un paradox, în pofida regimului comunist – a cucerit deja economic America (aia numită USA) și se pregătește să invadeze și UE, prin intermediul capului de pod numit… România!

Ce are China, la fel ca toți mahării lumii actuale?  Bomba atomică – da! Armată echivalentă cu populația unor continente (atenție, nu a unor țări!) – da! Rachete balistice, intercontinentale și spațiale (să le punem la grămadă, că oricum nu contează!) – da! Unele dintre cele mai uluitoare ansambluri arhitectonice din lume – da! (Vezi Olimpiada de la Beijing și zgârie-norii din zonele de comerț precum Shanghai!) Scriitori laureați ai Premiului Nobel, artiști de geniu, balerini excepționali, cei mai celebri circari (în sensul bun al cuvântului) din lume, un conflict declarat cu o insulă pe care puteau s-o invadeze liniștit de mai bine de 50 de ani (pentru că le aparține, nu-i așa?), dar n-au făcut-o niciodată pentru că ăia-mici-cu-ochii-oblici (cum îi considerăm o mare parte dintre noi)  au învățat un lucru elementar: cel mai interesant lucru nu e să dai cu parul (asta știe s-o facă orice prost!) ci să sugerezi că atunci cînd vei da TU cu parul, consecințele vor fi de-a dreptul catastrofale, prin urmare îți poți asuma riscul unei asemenea încercări? Nu sunt fan al Chinei, nu vreau (și nu pot fi asimilat) unei asemenea tendințe, dar nu mă pot împiedica să observ că această nație tăcută și muncitoare va domina în curând planeta Pământ, așa cum a făcut-o în trecut Imperiul Roman și o face în prezent (pentru cât timp oare?)  Imperiul American, recte USA.  Ca un fan SF ce mă aflu, nici nu pot fi condamnat pentru astfel de idei, cu atât mai mult cu cât cyberpunk-ul american pleca de de la o idee asemănătoare, singura deosebire fiind faptul că Japonia era obiectul scriitorilor din domeniu, și nu China. Asta e, nimeni nu-i profet în țara lui, cum îmi place mie să spun…

c7f7b43624dd072a460f6a70670084e2

Și-acum, să revenim la subiectul zilei…

Azi noapte am aflat (cu stupoare, trebuie să recunosc, fiindcă nu prea urmăresc buletinele de știri și nici site-urile corespunzătoare) că micii-mei-prieteni-cu-ochii-în-dungă, cei care ne-au oferit ca dar praful de pușcă, mătasea și tiparul (habar n-am care-i ordinea, dar oare mai contează?) au reușit să ajungă pe LUNĂ !!!! Not with a Bang, zicea un celebru poet american… Întocmai, aș confirma eu, dacă aș avea autoritatea necesară. N-o am, recunosc. În schimb, am bunul-simț al omului de rând care-mi dă dreptul să compar între ele realizări remarcabile. Din acest punct de vedere, performanța Chinei – a treia națiune pământeană care are o sondă spațială pe Lună – mi se pare absolut remarcabilă. Așa se fac lucrurile: pe tăcute și fără lăudoreșenie! Dacă ar învăța și românașii noștri măcar o zecime din lucrurile  astea, ar fi minunat… În același timp însă, trebuie să recunosc, ar fi și o minune în sensul biblic. Iar eu nu mai cred de mult în minuni…

Până data viitoare, aveți grijă de voi și de ai voștri. Este cel mai important lucru de pe lume, credeți-mă pe cuvânt, știu ce vorbesc! Să fiți sănătoși și fericiți… Și la mulți ani de sărbători!

0e3f109f24de072a460f6a7067002edf

4 Responses to UN EVENIMENT ISTORIC : CHINEZII PE LUNĂ !!!!

  1. michael says:

    și felicitări pentru premiu!

  2. Stefana says:

    Felicitari pentru premiu! Pe deplin meritat.

  3. Florin Tudor says:

    La cit mai multe premii, draga Fane.

    Florin

  4. necula daniel says:

    Momentan chinezii isi bat joc de toata lumea furand si copiind tot si toate. Asta la nivel economic .. viitorul nu va suna tocmai bine pentru restul. Chinezii nu au animale de casa. Ei halesc orice. Fara natia asta (in clipa actuala ) i-ar fi mult mai bine. Au distrus o gramada de economii cu toate mizeriile care le produc. Si toate astea in spatele scuzei ca sunt multi. Sa vedem ce vor face acum ca e liber la produs mai multi copii. Poate sunt eu sumbru sau poate ma insel, dar tavalugul chinezesc se pregateste de miscare. Sa nu uitam ca natia asta a produs o revolutie culturala … probabil mai trista chesita decat tot ce a produs evul mediu.

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 103 other followers

