ADIO, DOMNULE OCTAVIAN SAVA (1928-2013)

Ne-a părăsit, în acest început de decembrie, un om devenit aproape legendar în lumea radioului, televiziunii și a filmului din România. Este vorba despre OCTAVIAN SAVA – autor de texte umoristice, dramaturg, redactor, realizator TV și scenarist, iar mai recent și scriitor.

Octavian Sava (1928-2013)

OCTAVIAN SAVA (1928-2013)

L-am cunoscut la ultima ediție (2013) a Târgului de carte Bookfest, cu ocazia lansării volumelor Editurii Anticipația, imprint al Grupului Nemira și am fost impresionat de vivacitatea acestui personaj legendar al SF-ului nostru, autor al primei nuvele românești apărute în paginile venerabilei Colecții de Povestiri științifico-fantastice, în chiar primele două numere ale acesteia, din 1 și 15 octombrie 1955 (în ceea ce mă privește, eu aveam pe vremea aceea doar câteva luni de viață!!!). Titlul său: Meteoritul de aur.

CPSF 571 - număr special unde s-a publicat „Meteoritul de aur” la cea de-a 50-a aniversare

CPSF 571 – număr special unde s-a publicat „Meteoritul de aur” la cea de-a 50-a aniversare

I-am fost prezentat, am purtat o conversație extrem de agreabilă, în care vioara întîi a fost – bineînțeles – domnia-sa, iar la sfârșit mi-am luat inima în dinți și l-am invitat să facem o emisiune împreună. Spre marea mea bucurie, a acceptat – așa că pe 22 iunie 2013 ne-am întâlnit în studiourile Radio România Cultural, la un „taifas” despre radio, televiziune, teatru, film, literatură și – nu în ultimul rând – science fiction. Rezultatul este ediția de colecție pe care v-o propun în continuare. De colecție nu este din pricina mea (am fost atât de emoționat și de stângaci în demersul publicistic, de parc-aș fi fost debutant), ci din cauza extraordinarei personalități a acestui domn de modă veche, adevărat om-orchestră al mass-media din România, extrem de cult și de modest în același timp, jovial și prietenos cu toți cei din jur.

Puteți asculta emisiunea menționată, integral, pe site-ul Exploratorilor lumii de mâine, elm.radiocultura.ro. Mai jos, două fotografii „marca” Băbutza SF, realizate la vremea respectivă.

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

Mai multe amănunte despre viața și cariera distinsului dispărut găsiți pe blogul Moshul SF, aici.

Dumnezeu să-l odihnească în pace !!!

One Response to ADIO, DOMNULE OCTAVIAN SAVA (1928-2013)

  1. doru says:

    Dumnezeu sa-l odihneasca. Imi amintesc cu nostalgie cum asteptam cu nerabdare duminica sa vad ce aventuri mai avea echipajul capitanului Val Virtej,mai ales Paganel si baronul Munchausen!

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 101 other followers

